Automoto

Caterham pobjegao HRT-u i Marussiji

Piše:Igor Šestak • ponedjeljak, 12.03.2012.
Caterham pobjegao HRT-u i Marussiji

Do početka nove sezone u Formuli 1 ostala su samo četiri dana. U noći s četvrtka na petak, u 2:30 po hrvatskom vremenu, počinje prvi slobodni trening na Velikoj nagradi Australije. U danima koji slijede Sportnet vam predstavlja sve momčadi Formule 1...

Marussia F1 Team

Momčad koja je u Formulu 1 ušla 2010. pod imenom Virgin, prošle je godine nosila naziv Marussia Virgin Racing, a ove će sezone nastupati pod imenom Marussia F1 Racing. Razlog tome je što su sada Rusi na čelu te momčadi, a Virgin ostaje u ulozi sponzora. Iako su promijenili ime, u momčadi za sada nisu učinili ništa kako bi popravili kvalitetu i rezultate.

Bolid Marussije doživio je premijeru tek 5. ožujka kada su završila zimska testiranja te će na prvu utrku u Australiju stići bez pravih provjera na stazi. U izradi bolida se kasnilo, a kada je napokon završen, nije položio crash testove pa momčadi nije dozvoljen izlazak na testiranja. Unatoč problemima glavni i odgovorni Pat Symonds je presretan što je bolid ugledao svijetlo dana.

Marussia je prošlu sezonu završila na posljednjem mjestu u konstruktorskom poretku, a najbolji rezultat bilo im je 14. mjesto u Australiji i Kanadi, utrkama koje su obilovale odustajanjima. U novoj sezoni teško je očekivati ikakav napredak. Realno je da će ponovno biti najsporiji bolidi na stazi te da će se s Hispania Racing Teamom boriti za 11. mjesto u poretku konstruktora.

Timo Glock je u momčadi od njenog pojavljivanja na gridu, a na kraju prošle sezone je potpisao trogodišnji ugovor i trebao bi ostati u Marussiji do 2014. Jerome D'Ambrosio je prihvatio ulogu trećeg vozača u momčadi Lotusa, pa je njegovo mjesto popunio mladi francuski vozač Charles Pic. 22-godišnjak se lani natjecao u GP2 seriji i nastup u Albert Parku u Melbourneu bit će mu prvi u Formuli 1. Marussia je posebnu pozornost privukla prije nekoliko dana, kada je za test-vozačicu imenovala Mariju de Villotu.

Hispania Racing Team

Druga momčad sa začelja poretka također je doživjela određene promjene koje, kao i u slučaju Marussije, za sada nisu donijele nikakve pozitivne pomake. Bolidi HRT-a će na Veliku nagradu Australije doći bez dana testiranja jer nisu na vrijeme dovršeni. Planirano je da momčad nastupi na posljednjim testovima u Barceloni, ali bolid nije bio spreman na izlazak na stazu. Jedino u čemu su bolji od konkurenata iz Marussije je nešto uspješnije polaganje crash testova.

Momčad je poprimila dodatni španjolski štih jer je šef momčadi postao bivši F1 vozač Luis Perez-Sala, a u bolidu će sjediti još jedan Španjolac, Pedro de la Rosa. Drugi vozač bit će Indijac Narain Karthikeyan koji je za HRT vozio i prošle sezone, ali je nastupio na samo osam utrka. Za momčad su prošle sezone nastupali i Daniel Ricciardo te Vitantonio Liuzzi. Mladi Australac je dobio priliku u Toro Rossu, dok je Liuzzi ostao bez pozicije u Formuli 1.

U momčadi su zadovoljni s tri radna mjeseca iza njih i nadaju se uspješnijem startu sezone od prošle godine kada im na prvoj utrci nije dopušten nastup jer su bili prespori u kvalifikacijama. Šef momčadi poručuju da je okrenut novi listi te da momčad očekuje napredak, ali to je prilično teško ostvarivo. Trenutno se čini kako vozače HRT-a očekuje još jedna sezona propuštanja vozača koji ih prestižu za cijeli krug te eventualno borba za 11. mjesto u poretku konstruktora s Marussijom.

Caterham F1 Team

I treća momčad koja je u Formuli 1 od 2010. doživjela je ove zime brojne promjene, ali za razliku od prethodne dvije problematične ekipe, Caterham bi ove godine ipak mogao igrati nešto važniju ulogu.

Prva velika promjena u momčadi malezijskog vlasnika Tonyja Fernandesa je promjena imena. Bivša momčad Lotusa od ove će sezoni nositi naziv Caterham nakon što je Fernandes kupio tu britansku tvornicu sportskih automobila, a izgubio pravo na korištenje naziva Lotus. Druga velika promjena se dogodila u vozačkoj postavi. Zbog otkaza Jarnu Trulliju Formula 1 je nakon više od 40 godina ostala bez ijednog talijanskog vozača. Na njegovo mjesto uskočio je Rus Vitalij Petrov koji je u protekle dvije sezone pokazao nešto od svog talenta u Renaultu, ali što je važnije, prati ga novac ruskih poduzetnika koji će jako dobro doći Caterhamu. Heikki Kovalainen ostaje u momčadi već treću godinu zaredom.

Zeleni bolidi već su krajem prošle godine pokazali određeni napredak te se približili sredini poretka ili bolje reći, stražnjem dijelu sredine poretka. Nisu se uspjeli ugurati među osvajače bodova jer su im najbolja ostvarenja bila tri 13. mjesta, ali važniji od samog plasmana bio je dojam kako momčad napreduje iz utrke u utrku te se u nekim dijelovima odlično nosila s Williamsom i drugim bolidima koji su se našli izvan osvajača bodova.

U novoj sezoni priželjkuju i najavljuju osvajanje prvog boda od ulaska u Formulu 1, a ako je suditi po nastupima na zimskim testiranjima taj bi se cilj mogao i ostvariti. Bolidi Caterhama nastupili su na svim predsezonskim testiranjima i uspjeli su ostvariti neka vrlo konkurentna vremena na stazi u Barceloni te ih se više definitivno ne može stavljati u isti kontekst s HRT-om i Marussijom, momčadima koje su u prethodne dvije sezone natjecanja daleko nadmašili.

Sportnetovo predstavljanje momčadi nastavlja se sutra s Williamsom, Toro Rossom i Sauberom.

Foto: Wikipedia

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!