Automoto

Relijem u Meksiku počinje era Svjetskog prvenstva bez Sebastiena Loeba

Igor Šestak • četvrtak, 07.03.2013.
Relijem u Meksiku počinje era Svjetskog prvenstva bez Sebastiena Loeba
Foto: EPA

Najbolji svjetski vozači relija preselili su na američki kontinent. Od petka do nedjelje po hrvatskom vremenu na rasporedu je reli u Meksiku poznat po vrlo zahtjevnim stazama na velikoj nadmorskoj visini. Bit će to prvo ovosezonsko natjecanje na makadamu i prvo bez Sebastiena Loeba. Nakon prve dva relija sezone uloga favorita pripada Sebastienu Ogieru, no izazivača ne nedostaje...

Reli Meksiko

Baza: Leon
Broj posada: 27
Broj brzinskih ispita: 23
Dužina: 397 kilometara
Podloga: Makadam
Posljednji pobjednik: Sebastien Loeb (2012.)

Sezona Svjetskog prvenstva u reliju nastavlja se u Meksiku od 7. do 10. ožujka. Bit će to prvi ovogodišnji reli na makadamu te prvi u novoj eri Svjetskog prvenstva - onoj bez Sebastiena Loeba.

Krajem prošle sezone deveterostruki svjetski prvak donio je odluku o povlačenju iz relija i tada je postalo jasno kako s 2012. godinom završava jedna era Svjetskog prvenstva u reliju, era totalne dominacije Sebastiena Loeba. Francuz se odlučio okrenuti novim izazovima, ali i nastupiti na četiri relija ovogodišnjeg prvenstva. Onako za vlastiti gušt. Budući da su se natjecanja u Monte Carlu i Švedskoj našla u njegovom krugu odabranih, era bez velikog Francuza počinje u Meksiku, a privremeno će se prekinuti jedino još u Argentini i Francuskoj.

Prva dva relija sezone pokazala su da je Loeb i dalje mogao vladati Svjetskim prvenstvom, ali i da bi ove sezone imao pravog konkurenta. Citroenov "umirovljeni" vozač osvojio je Reli Monte Carlo bez većih poteškoća, no u Švedskoj je naišao na boljeg suparnika te je morao priznati poraz. Riječ je o Sebastienu Ogieru, koji je Volkswagenu već u drugoj utrci nakon ulaska u WRC donio prvu pobjedu i pokazao da bi mogao biti kandidat za naslov čak i u Loebovom društvu.

Prava je šteta za Ogiera što neće imati priliku barem u još jednoj sezoni ukrstiti koplja sa svojim imenjakom, pogotovo nakon njihove neuspješne suradnje u momčadi Citroena 2011. godine. Bilo bi to pravo rivalstvo. Ovako, Ogier nakon dva relija vodi u ukupnom poretku s 46 osvojenih bodova, Loeb je uzeo tri manje, a iza njih je nastala velika rupa. Nažalost, postoji mogućnost da Ogier nastavi dominirati tamo gdje je stao Loeb, no još je rana faza prvenstva pa se navijači mogu nadati da tome neće biti tako.

Ostali vozači su za sada pokazali mnogo oscilacija, no Hirvonen, Latvala i Ostberg će na meksičkom makadamu doći na svoje, dok bi Ogier na toj podlozi ipak trebao biti nešto slabiji. Utrka za poziciju Loebovog nasljednika mogla bi se ozbiljno zahuktati.

"Nadmorska visina u velikoj mjeri utječe na rad motora, a to je posebno izraženo u Meksiku. Budući da s nadmorskom visinom pada tlak zraka, smanjuje se i pritisak u turbo-punjaču motora, te on zbog toga mora raditi na višim okretajima. Morali smo napraviti određene prilagodbe kako bismo osigurali stabilnost rada motora, a u isto vrijeme zadržali što je moguće više performansi."

Donatus Wichelhaus, šef razvoja Volkswagenovih motora

Meksički reli koji bazu ima u gradu Leonu pred vozače će postaviti mnogo izazova. Ove će sezone trajati četiri dana, a ukupno je dugačak 397 kilometara. Natjecanje počinje u noći s četvrtka na petak po hrvatskom vremenu, kada će se voziti prva dva, vrlo kratka brzinska ispita. Prava akcija za vozače počinje u petak kada je na rasporedu čak deset brzinskih ispita, a najduži od njih je El Chocolate (30,6 kilometara) kojeg će morati svladati dva puta.

U subotu ih očekuje sedam brzinskih ispita uključujući i dva prolaska brzincem Otates dugačkim 42,2 kilometra, dok je nedjeljno jutro rezervirano za najduži brzinski ispit cijelog relija - Guanajuatito, koji je dugačak gotovo 55 kilometara. Nakon njega još su samo dva brzinca nakon kojih će se znati pobjednik natjecanja.

Ovo natjecanje nalazi se u kalendaru svjetskog prvenstva od 2004. godine, a njegova glavna obilježja su velika nadmorska visina, visoke temperature zraka i zahtjevne staze pune kamenja. Prvi pobjednik Meksičkog relija bio je Markko Märtin, uslijedila je pobjeda Pettera Solberga, a posljednjih šest godina dominirao je Sebastien Loeb, kao i na većini natjecanja. Prošle sezone slavio je ispred Mikka Hirvonena i Pettera Solberga.

Rally Guanajuato ove će sezone dobiti svog četvrtog pobjednika, a za tu će se titulu ukupno natjecati 27 posada. Citroenovu će momčad nakon odlaska Loeba zastupati Mikko Hirvonen i Dani Sordo, Volkswagen dolazi s tandemom Sebastien Ogier - Jari-Matti Latvala, dok će Fordove momčadi M-Sport voziti Mads Ostberg i Evgeny Novikov. Od poznatijih imena tu su još Nasser Al-Attiyah i Thierry Neuville za momčad Qatar World Rally Team te "privatnici" Martin Prokop i Ken Block u Fiestama.

U ulogu favorita mnogi sada guraju Ogiera, no on ne prihvaća taj status: "Završili smo tek dva od 13 relija i još uvijek ne znamo koliko smo zaista dobri. Dobri rezultati u Monte Carlu i Švedskoj za sezonu ne moraju puno značiti jer su to prilično unikatna natjecanja. Za ozbiljnije prognoze valja još pričekati i vidjeti kako ćemo izgledati na makadamu, a o ciljevima za ovu sezonu ćemo razmišljati nakon Portugala ili Argentine."

"Meksički reli testira koncentraciju vozača do krajnjih granica. Guanajuatito, najduži brzinski ispit, je nevjerojatno težak, ali meni se sviđa jer zahtjeva tehnički vrlo preciznu vožnju, baš kao i cijeli reli.

Jari-Matti Latvala, vozač Volkswagena

Dobar rezultat silno je potreban Mikku Hirvonenu nakon što je u prva dva relija uzeo tek 12 bodova. Od njega se očekuje da nadomjesti odlazak Loeba i odvede Citroen do novih uspjeha. Sezona za njega nije krenula dobro, no vjeruje da će u Meksiku okrenuti stvari u svoju korist. "Očekujem težak reli i jaku konkurenciju. Za pobjedu bi moglo konkurirati pet vozača, no mislim da su moje šanse prilično dobre. Bilo bi lijepo pobijediti", istaknuo je Finac koji je u Meksiku dvaput zaredom završavao na drugom mjestu.

Kako u ranoj fazi sezone ne bi završili u debelom bodovnom minusu iza Ogiera, Meksički će reli biti silno važan za Ostberga, Sorda i Latvalu, dok je Rus Novikov do sada skupio samo dva boda i njegovo se buđenje tek očekuje.

Prvi automobil sa starta će krenuti u petak u 3:00 po hrvatskom vremenu.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!