Automoto

Privremeni povratak Loeba najveća prepreka na Ogierovom putu do četvrte uzastopne pobjede

Igor Šestak • četvrtak, 02.05.2013.
Privremeni povratak Loeba najveća prepreka na Ogierovom putu do četvrte uzastopne pobjede
Foto: EPA

Svjetsko prvenstvo u reliju stiglo je do pete postaje. Od četvrtka do subote održat će se Argentinski reli na zahtjevnim makadamskim stazama u blizini grada Cordobe. Prvi favorit je Sebastien Ogier, trostruki ovosezonski pobjednik, no ovoga bi puta trebao imati teži posao nego na prethodnim natjecanjima jer će u Argentini nastupiti i njegov imenjak Loeb.

Reli Argentina

Baza: Villa Carlos Paz
Broj posada: 32
Broj brzinskih ispita: 14
Dužina: 407,64 kilometara
Podloga: Makadam
Posljednji pobjednik: Sebastien Loeb (2012.)

Najbolji svjetski vozači relija ovog su tjedna u Južnoj Americi. Od četvrtka do subote jurit će makadamskim stazama Argentine u sklopu petog relija sezone Svjetskog prvenstva. Bit će to treće uzastopno natjecanje na makadamu, nakon relija u Meksiku i Portugalu, i tradicionalno jedan od najtežih relija u sezoni.

Reli Argentina poznat je po brojnim skokovima, prolascima kroz vodu, sporim i tehnički vrlo zahtjevnim brzincima te fanatičnim navijačima koji u velikom broju posjećuju to natjecanje. Podloga je u Argentini prilično mekana i pjeskovita, a veliku bi ulogu moglo igrati i jesensko vrijeme u južnoj hemisferi.

Natjecanje je smješteno u sjeverni dio Argentine. Baza je u gradu Villa Carlos Pazu, pored Cordobe. Reli se sastoji od tri natjecateljska dana, a vozači će u tom periodu svladati 14 brzinskih ispita ukupne dužine 407,64 kilometra. Najduži program vozače očekuje u petak kad će odraditi pet brzinskih ispita ukupne dužine 165,74 kilometara.

Argentinski reli ušao je u program Svjetskog prvenstva 1980. godine i od tada se održava redovito, s izuzetkom u 1995. i 2010. godini kada nije bio u programu. Najuspješniji vozač u povijesti Argentinskog relija je Sebastian Loeb, Francuz koji je ostvario sedam uzastopnih pobjeda u periodu od 2005. do 2012. godine. Tommi Mäkinen i Miki Biasion slavili su triput, a po dvije pobjede imaju Carlos Sainz i Didier Auriol.

Prošle sezone Loeb je slavio s 15 sekundi prednosti pred momčadskim kolegom Mikkom Hirvonenom, dok je trećeplasirani Mads Ostberg zaostao više od tri minute. Jari-Matti Latvala tada nije nastupio zbog ozljede, a zamijenio ga je Dani Sordo. Petter Solberg je bio šesti, a Sebastien Ogier sedmi, tada još u Škodinom automobilu.

29-godišnji Francuz ove je godine prvi favorit natjecanja. U prva četiri relija upisao je tri pobjede i drugo mjesto te istaknuo kandidaturu za naslov prvaka. Njegov Volkswagen do sada je funkcionirao briljantno i u prva četiri relija deklasirao konkurenciju. Ogier u ukupnom poretku ima 54 boda prednosti pred Hirvonenom, a treći je Loeb iako nije nastupao u Meksiku i Portugalu.

No, Loeb se u Argentini vraća reliju, barem privremeno. Odradit će treći ovosezonski nastup od četiri planirana. Prethodno je slavio u Monte Carlu i bio drugi u Švedskoj. Na argentinskom makadamu očekuje se velika bitka dvojice Francuza i Ogier bi konačno mogao imati pravu konkurenciju, za razliku od prethodna dva relija. Prava je šteta što se Loeb odlučio na povlačenje jer bi redoviti dvoboji njega i Ogiera bili prava poslastica.

Deveterostruki svjetski prvak nije siguran koliko će biti brz budući da u posljednje vrijeme nije mnogo vremena provodio u reli automobilu, već se posvetio drugim stvarima: "Ne znam koliko će na moju vožnju utjecati činjenica da sam propustio prethodna dva natjecanja. Nisam vozio na makadamu još od relija u Španjolskoj prošle godine i zato ne znam kako ću se osjećati na prvoj etapi relija u Argentini. Mislim da je ritam vrlo lako izgubiti, no vidjet ćemo što će biti kad stavimo kacige."

Ogier pak poručuje kako ga Loebov privremeni povratak neće odvratiti od konačnog cilja: "Jasno je da nakon tri pobjede želim nastaviti gdje sam stao, ali bio bih zadovoljan usponom na pobjedničko postolje. Veselim se dvoboju sa Sebastienom. Imali smo odličnu borbu u Švedskoj i vjerujem da bi ovdje moglo biti slično, ali ostat ću prvenstveno usredotočen na suparnike u ukupnom poretku."

Protivnici o kojima govori Ogier ove se sezone nisu iskazali. Hirvonen se u dosadašnjem dijelu sezone bori s formom i rezultatima (druga mjesta u Meksiku i Portugalu) može biti zadovoljan jer je na stazi izgledao daleko slabije. Treći Citroenov vozač, Dani Sordo dva relija nije završio i tek je jednom stigao do postolja (treći u Monte Carlu). Fordov Mads Ostberg bio je vrlo nekonstantan i imao dosta pehova te jedan dobar rezultat (treće mjesto u Švedskoj), a sličan put prošao je i Thierry Neuville (treći u Meksiku). Ukupno gledajući, teško bi neki od tih vozača mogao opasnije zaprijetiti dvojici Sebastiena, ne bude li nesreća i kvarova.

Još jedan vozač koji ne može biti zadovoljan svojim ovosezonskim nastupima je Latvala, čija je forma bila daleko slabija od Ogierove, što pokazuje i ukupni poredak. Latvala ima 71 bod manje od momčadskog kolege. Ipak, treće mjesto u Portugalu dalo mu je optimizam: "Sezona je do sada bila vrlo teška za mene, no vjerujem da je Argentinski reli novi početak za mene. Portugal mi je dao samopouzdanje, imat ću novi set-up automobila i vjerujem da će mi bolje odgovarati."

Reli je službeno otvoren u srijedu kasno navečer, a akcija u četvrtak počinje u poslijepodnevnim satima po hrvatskom vremenu.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!