Automoto

Hirvonen (ni)je Citroenova pogreška, Latvala "vječni talent", a Ogier već može slaviti naslov

Martina Oštrić, Igor Šestak, Filip Han • petak, 31.05.2013.
Hirvonen (ni)je Citroenova pogreška, Latvala "vječni talent", a Ogier već može slaviti naslov
Foto: EPA

Sezona Svjetskog prvenstva u reliju bliži se svojoj polovici. Ovoga vikenda u Grčkoj se vozi šesti od 13 ovogodišnjih relija, a tijekom prvih pet natjecanja ljubitelji ovog sporta dobili su prve odgovore na pitanje kako će svijet relija izgledati bez deveterostrukog svjetskog prvaka Sebastiena Loeba. Sportnetovi novinari upustili su se u analizu učinjenoga u prvom dijelu sezone i odgovorili na neka "goruća" pitanja u WRC-u...

Sebastien Ogier je u prvih pet relija triput pobijedio i dvaput bio drugi. Smatrate li da se utrka za naslov prvaka još uvijek može zakomplicirati ili se Francuza prije polovice sezone može proglasiti novim svjetskim prvakom?

Igor Šestak: Iako je do kraja sezone ostalo osam relija, smatram da je Sebastien Ogier "sigurna oklada" za naslov svjetskog prvaka. Francuz je konačno dočekao svojih "pet minuta" u Svjetskom prvenstvu. Mirovina njegovog imenjaka Loeba oslobodila je mjesto za novog vladara reli staza, a kombinacija Volkswagen Pola i 29-godišnjeg francuskog vozača pokazala se dobitnom. Ogier je na prvih pet relija pokazao svu raskoš svog talenta. Gotovo da nije imao većih pogrešaka u svojoj vožnji i ta ga je konstantnost nagradila uvjerljivim vodstvom u ukupnom poretku. Njegovi glavni protukandidati za naslov prvaka, Jari-Matti Latvala i Mikko Hirvonen, u sezonu su ušli vrlo slabo i baš ničime nisu pokazali da im je mjesto na vrhu. Mislim da Ogiera od naslova može odvojiti tek neka ozljeda zbog koje bi morao propustiti nekoliko natjecanja ili velika serija odustajanja.

Martina Oštrić: Kad je Loeb objavio kraj karijere, prva misao bila je da će Svjetsko prvenstvo u reliju prestati biti monotono po pitanju pobjednika, no to se nije dogodilo. Čini se da je ove sezone za odnijeti pobjedu u Svjetskom prvenstvu bitna samo jedna stvar - zvati se Sebastien. U pet ovogodišnjih utrka tri puta je pobjeđivao Ogier, a još je na dva natjecanja slavio Loeb. Ipak, do kraja prvenstva je još osam utrka i puno bodova u igri, no unatoč tomu ne vidim kako bi netko od vozača mogao ugroziti Ogiera. Za nadati se ipak kako kako će drugi dio prvenstva donijeti i neke promjene.

Filip Han: Gledajući dominaciju koju je Ogier prikazao u utrkama u kojima je pobjeđivao, slobodno se može reći da nitko neće moći bitnije ugroziti njegove ambicije o osvajanju naslova. Tim više što Sebastien Loeb ne nastupa većim dijelom sezone, što bitno olakšava Ogieru, s obzirom na to da ja Loeb bio jedini vozač koji ga je uspio pobijediti ove sezone. Čak i u utrkama koje je završio na drugom mjestu Ogier je bio blizu, imao je sitnije probleme s kvarovima, te da nije bilo njih možda bi čak i pobijedio velikog sunarodnjaka. Ogier se još uvijek prilagođava Volkswagenu, pa su dosadašnje tri pobjede veliki uspjeh, a i neka vrsta garancije da će Ogier dominaciju nastaviti ne samo ove sezone, nego i u onima koje tek dolaze.

Citroen je 2012. doveo Mikka Hirvonena kako bi naslijedio Sebastiena Loeba, no Finac se do sada nije iskazao. Vidite li ga kao kandidata za naslov prvaka u idućim sezonama ili kao promašenu investiciju francuske momčadi?

Igor Šestak: Mikko Hirvonen veliki je promašaj Citroenove momčadi. Ovosezonski rezultati pokazuju kako su Francuzi pogriješili kad su na kraju 2011. otpustili Sebastiena Ogiera. Jasno, do toga je došlo jer se Ogier nije slagao sa svojim imenjakom Loebom, a on je ipak bio apsolutni vladar momčadi i Ogieru su pokazana izlazna vrata. Međutim, u Citroenu sada vjerojatno žale što nisu pronašli neko drugo rješenje. Ogier s Volkswagenom dominira Svjetskim prvenstvom, a Hirvonen od dolaska u francusku momčad nije opravdao povjerenje. Prošle je sezone bio Loebova vjerna sjenka i sezonu je završio na drugom mjestu. Računalo se kako će nakon sezone prilagodbe i Loebovog odlaska postati vladar reli staza, no ove se sezone nije pronašao u toj ulozi. Forma mu je vrlo slaba i još ni na jednom reliju nije bio kandidat za pobjedu. Smatram da bi njegova karijera mogla završiti bez osvajanja naslova prvaka.

Martina Oštrić: Hirvonena je 2012. Citroen doveo kako Loeb ne bi imao konkurenciju, no na kraju se pokazalo kako Hirvonen Loebu i nije bio prava konkurencija. Četverostruki osvajač drugog mjesta u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva nikako nije opravdao očekivanja. U testnoj sezoni s Citroenom nije postigao ono što je trebao, a na Loebovo upražnjeno mjesto s lakoćom je ušetao Ogier. Hirvonen u karijeri nije ispunio očekivanja niti jedne momčadi za koju je vozio.

Filip Han: Hirvonen je u posljednje dvije sezone pokazao svoju kvalitetu osvojivši dva druga mjesta u ukupnom poretku, pritom dosta namučivši Loeba. Treba napomenuti kako je u svojoj prvoj sezoni s Citroenom uspio ostvariti tako dobar plasman, što dovoljno govori o njegovim mogućnostima. Trenutno je treći u ukupnom poretku, a s izostankom Loeba ima priliku približiti se Ogieru i probati ga napasti. Do sada mu je nedostajalo i malo sreće, a u nekoliko navrata su se pojavili i sitniji problemi s automobilom, no ako to uspije prebroditi sasvim sigurno može konkurirati za naslov, kako ove, tako i u narednim sezonama.

Jari-Matti Latvala je 2008. u Švedskoj postao najmlađi pobjednik jednog relija Svjetskog prvenstva, no od tada svoj neosporni talent prerijetko pokazuje. Hoće li prevladati trenutačnu krizu rezultata i pronaći svoje mjesto u vrhu poretka?

Igor Šestak: 28-godišnji Finac veliki je misterij. Talent definitivno posjeduje jer u suprotnom ne bi stigao do sedam pobjeda u Svjetskom prvenstvu, ali ne uspijeva uhvatiti konstantu. Prečesto griješi i zbog toga gubi bodove. Valja priznati da je u karijeri imao i veliku količinu različitih pehova, ali ova sezona pokazuje kako mu forma jednostavno nije na razini. Dok njegov momčadski kolega Ogier "žari i pali" Svjetskim prvenstvom, Fincu su najbolji rezultati dva treća mjesta. Više nije tako mlad, iza sebe ima 122 nastupa u WRC-u i do sada je trebao sazreti kao vozač. Čini se kako bi mogao ostati u kategoriji "vječnih talenata" i nikad ne dogurati do naslova svjetskog prvaka.

Martina Oštrić: Vječni talent Jari-Matti Latvala i dalje ostaje vječni talent. Problem je jedino u tome što je u četvrtom mjesecu napunio 28. godina. Simpatični Finac napravio je odličan potez prešavši iz Forda u Volkswagen, gdje je po dosadašnjim rezultatima trebao biti prvi vozač, no Ogieru trenutno ne može parirati. Premda ima brzinu "u nogama" nedostaje mu konstantnost.

Filip Han: Latvala se nalazi u sličnoj situaciji kao Hirvonen. Kvalitetu neosporno ima, uvijek je pri vrhu, no kao da mu nedostaje onaj završni korak kojim će doći do vrha. Nekoliko ispadanja koja je imao prošlih sezona rezultat su njegovih pogrešaka, zbog agresivne vožnje. U Portugalu i Argentini ove sezone je bio treći i pokazao je da mu Volkswagen odgovara, pa se i od njega do kraja sezone može očekivati napredak. Ipak, s obzirom na Ogierovu formu ne treba očekivati čuda, no pozicija među prvom trojicom vozača ove sezone mu ne bi trebala izmaknuti.

Fordov M-Sport se za ovu sezonu okružio talentiranim, ali i neiskusnim vozačima (Ostberg, Neuville, Novikov). Je li to bio dobar potez?

Igor Šestak: S obzirom da se Fordova tvornica odlučila povući iz izravnog sudjelovanja u Svjetskom prvenstvu, momčad M-Sport na raspolaganju nije imala pretjerano veliki budžet pa je orijentacija na mlade vozače prilično logičan potez. Od njih su se mogle očekivati oscilacije, ali mislim da su generalno ipak podbacili, posebno Ostberg i Novikov. U vožnjama Norvežanina i Rusa bilo je previše pogrešaka i zapravo je Neuville najugodnije iznenađenje s tri plasmana u Top 5. Ipak, vjerujem da su sva trojica vrlo talentirani vozači i da bi u budućnosti mogli igrati važnu ulogu u WRC-u, uspiju li preboljeti "dječje bolesti".

Martina Oštrić: M-Sport je u datom trenutku napravio najbolje što su mogli napraviti. Imaju Madsa Ostberga koji je već pobjeđivao u Svjetskom prvenstvu, a potpisali su i sa Evgenijem Novikovim od kojeg se u budućnosti očekuje puno. Fordovi se vozači neće boriti za naslove, vjerojatno ni za prve pozicije, ali nekim vozačima mogu biti jako dobra odskočna daska u karijeri.

Filip Han: Vrijeme će pokazati. Ostberg predvodi tu momčad, trenutno je peti u ukupnom poretku, no u budućnosti možda se najviše može očekivati od mladog Neuvillea. Belgijac je pokazao da može konkurirati najboljim vozačima, te će sigurno predstavljati opasnost idućih godina. Zadrže li se on i Ostberg do kraja sezone pri vrhu, a Novikov nastavi napredovati u očekivanom smjeru, u M-Sportu neće moći biti nezadovoljni rezultatom, i to će zasigurno biti dobar temelj za budućnost.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • ZagrebUnited31.05.2013. u 14:36
    Sve stoji, ali se ne bih složio da je Hirvonen promašaj Citroena. Rezultatski je, ali bolju opciju nisu imali - porušili su mostove s (očito najboljim) Ogierom, a Latvala i Fordov vrtić su svi "accident waiting to happen". Meni je prije nejasno čemu Sordo za drugog vozača, kada dokazano... [više na forumu]
    ZagrebUnited