Automoto

Nakon šestotjedne pauze vrijeme je za novi početak

Martina Oštrić • četvrtak, 01.08.2013.
Nakon šestotjedne pauze vrijeme je za novi početak
Foto: EPA

Ljetna pauza od gotovo šest tjedana za reli vozače je završena. Slijedi im jedno od najljepših i najzanimljivijih natjecanja sezone, finski reli. Za razliku od protekle dvije godine, ovogodišnje natjecanje u Finskoj ponovno traje tri dana, a uvedeno je i mnoštvo novotarija poput dosad nevoženih brzinaca.

Reli Finska

Baza: Jyväskylä
Broj posada: 145
Broj Brzinskih ispita: 23
Dužina: 324,21 kilometara
Podloga: Makadam
Posljednji pobjednik: Sebastien Loeb

Najbrže od 13 natjecanja Svjetskog prvenstva u reliju započelo je kvalifikacijama u srijedu. Ipak, ono najzanimljivije i najvažnije starta u četvrtak, kada će se 145 posada u okolici mirnog studentskog grada Jyväskyläe u lov na pokoji bod. Već u četvrtak posade čeka težak zadatak, kada je na rasporedu šest brzinaca bez servis pauze.

U natjecanju koje se vozi od daleke 1973. godine nema puno tajni. Opće je poznato kako se radi o vožnji brdovitim stazama kroz guste finske šume, gdje se između stabala nerijetko vozi i preko 100 km/h, što je za vozače pravi test vještina i pouzdanosti. Ipak, najveće uzbuđenje kako mnogobrojnim gledateljima tako i samim vozačima priređuju skokovi, pa tako posade sa svojim mašinama u Finskoj lete dalje nego na drugim natjecanjima.

Poznato lice u utrci

Posadama u Finskoj pridružit će se i jedno poznato ime. Riječ je o sedmerostrukom pobjedniku ovog natjecanja Marcusu Gronholmu. Gronholm će voziti poznati brzinac Killeri kao uvertiru u ovogodišnje natjecanje.

Ceste oko Jyväskyläe su glatke i makadamske s finim šljunkom, a zavoji oštri i nepredvidivi. Vrlo često ovo natjecanje uspoređuju s popularnim rollercoasterom, od kojeg se letovima i preko 60 metara, miješaju sokovi u želucu.

Za razliku od protekle dvije godine, ovoljetno finsko natjecanje ponovno je vraćeno u stari format, sa tri aktivna dana za vožnju. Sve počinje u četvrtak, a do subote manje više sve će posade proći 324,21 kilometar kroz 23 brzinca. Tri brzinca su potpuno nova, a samo četiri su ista kao i prošlih godina, dok su ostali nadopunjavani ili prepravljani. Nema se što reći, Finci su se potrudili oko noviteta, u svakom slučaju.

Sebastien Ogier pobjeđivao je na četiri od sedam dosad voženih natjecanja, no kad je Finska u pitanju, nije prvi na listi favorita. Premda bi jako volio pobijediti Fince na domaćem terenu suočit će se s vojskom domaćih vozača gladnih trona. Jari-Matti Latvala, s druge strane, obećao je da će se boriti za sam vrh, u automobilu u kojem ima vrhunsko samopouzdanje, a potvrda da Volkswagen neće imati prvog vozača došla je i sa samog vrha. Šef momčadi Jost Capito potvrdio je "kako će se vozači, ako treba, boriti i jedan protiv drugog".

Pored Francuza i Finca svoju će priliku vrebati i Citroenovi vozači. Prije svega Mikko Hirvonen, koji na pobjedu u svom dvorištu čeka od 2009. godine, te pod svaku cijenu želi spustiti razmahane Volkswagenove vozače na zemlju. Hirvonen će imati podršku od momčadskog kolege Danija Sorda, a kao uvijek opasni u borbi za postolje su i Mads Ostberg, te Thierry Neuville.

Natjecanje počinje u četvrtak, a pobjednik će se znati u subotu

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!