Automoto

Spektakularna završnica i 51. pobjeda Ogiera

Sportnet • ponedjeljak, 26.04.2021.
Spektakularna završnica i 51. pobjeda Ogiera
Foto: Pixsell

Spektakularna završnica WRC Croatia Rallyja odlučila je pobjednika samo stotinjak metara pred ciljem posljednjeg 20. brzinca u tri natjecateljska dana, Evans je pogriješio u posljednjem zavoju, a Ogier u stilu pravog asa ostvario 51. WRC pobjedu u karijeri...

Vozili su tijekom tri dana i 20 brzinskih ispita, tek 320 metara više od čak 300 kilometara. I tih neznatnih stotine metara pred samim ciljem bile su odlučujuće. Francuz Sebastien Ogier, kojeg krasi čak sedam naslova svjetskog prvaka, stigao je u Hrvatsku, na povijesni prvi WRC rally, treće ovogodišnje natjecanje FIA Prvenstva svijeta u rallyju kao jedan od istinskih favorita. No, bilo je još pritajenih kandidata za pobjedu, a da su pokazali da znaju i mogu, jesu, ali velikana nisu mogli prijeći.

Croatia rally, najveće sportsko natjecanje ove godine u Hrvatskoj, a slobodno se može zaključiti, obzirom na rang i ugled u čitavom svijetu, jedno od najvećih, ako ne i najveće, ikad održano u Hrvatskoj. Veliku čast Hrvatskoj i Hrvatskom auto i karting savezu kao domaćinima, klubovima organizatorima AK D.T. Motorsport Poreč, AK CRO Dakar Team Zagreb i tehničkom izvoditelju AK Delta Sport Zagreb, ukazao je dvodnevnim boravkom Jean Todt, predsjednik FIA – Svjetske automobilističke federacije, koji je na ceremoniji proglašenja pobjednika osobno uručio stilizirano priznanje obilježja prvi na glagoljičnom pismu u Kumrovcu prvim pobjednicima Croatia rallya za WRC Sebastienu Ogieru i Julienu Ingrassii, vozačima Toyota Gazzo Racing WR teama.

Pobjedničku posadu odlučilo je šest desetinki prednosti ispred drugoplasiranih.

OGIER JUTRO POČEO PROMETNOM U ZAGREBU

Nakon dva dana i 16 odveženih brzinskih ispita Karlovačkom i Zagrebačkom županijom, trećeg je dana na red došlo i neposredno zagrebačko okruženje i Krapinsko-zagorska županija, četiri odlučujuća brzinska ispita što su se vozila na znanim relijaškim dionicama iz najznačajnijih hrvatskih rally natjecanja „Delte“ i „Kumrovca“. Noć je bila kratka i za trojicu prvoplasiranih nakon dva dana – slatka: Ogier u vodstvu, drugi Evans sa 6,9 sekundi zaostatka, a treći Neuville s 10,4 sekunde više na svom kontu u odnosu na višestrukog i aktualnog prvaka svijeta. No, jutro nije baš najbolje počelo za Francuza. Tek što su Sebastien i Julien svojom Toyotom Yaris WRC napustili Servisni park na Zagrebačkom velesajmu i Avenijom Dubrovnik uputili se ka podnožju Sljemena, na start prvog jutarnjeg brzinskog ispita, na pravcu, indikativno (!) neposredne blizine sjedišta HAKS-a (svi mediji kazuju kod Porezne uprave) nesmotreno iz srednje trake prelazi u desnu s očitom namjerom zaustavljanja u autobusnom ugibalištu, na desnu suvozačku stranu nalijeće jedan „civilni“ BMW koji biva odbačen na stranu. Srećom, bio je to „samo“ klasični sudar, bez povrijeđenih, ali uslijedili su postupci koji su diskutabilni u više pogleda. Ogier je nakon kratke stanke otišao prema Sljemenu, a o policijskom zapisu, kao i mogućoj sportskoj kazni FIA komisije, odluka će pasti naknadno.

NAKON TRI TREĆA VREMENA – PRVO U FINIŠU ZA POBJEDU

Je li nervoza ili što drugo bilo razlogom lošije vožnje Ogiera na prvom izdanju najduljeg brzinca ovog natjecanja (25,20 km) Bliznec-Pila, kada ciljem prolazi tek s trećim vremenom, teško je definirati. No, bilo kako bilo, izvrsnom vožnjom u prvi plan izbija timski kolega Velšanin Elfyn Evans koji uz suvozača Scott Martina ostvaruje najbolje vrijeme sa 1,4 sekunde boljim rezultatom od Belgijanaca Thierry Neuvillea i Martijn Wydaeghea u Hyundai i20 Coupe WRC. Ogier je izgubio 2,7 sekundi, ali i dalje zadržao ukupno vodstvo. Slijedeći brzinac odvijao se na gotovo upola kraćoj dionici Zagorska Sela-Kumrovec (14,09 km), ali ništa manje zahtjevnoj, uskoj, brzoj, na momente izazovnoj, s puno dijelova na kojima je odlučivala potpuna koncentracija i vještina svjetskih asova. Sve se to odvijalo pred izuzetno velikim, na desetke tisuća prisutnim gledateljstvom koje se skupilo neposredno duž gotovo cijele staze, što je bio fantastičan dekor za odaslati širom svijeta, u nekih 150 zemalja, koliko se procjenjuje da je ovaj tjedan putem TV ili društvenih mreža uživalo u relijaškim vještinama, ali i hrvatskim ljepotama.

Evans ponovo vozi najbrže, 3,5 sekunde bolje od Neuvillea, a čak sedam od Ogiera. Po prolasku foto ćelije vrijeme kazuje da je preuzeo ukupno vodsvo nadmašivši Ogiera za 2,8 sekundi, dok Neuville kasni 8,4 sekunde. Bio je to prvi dio završnog dana. Slijedila je repriza istih brzinaca. Prvo je Neuville izvrsnom vožnjom došao do svog petog najboljeg rezultata na brzincima Croatia rallya vozeći od Blizneca do Pila 13:59,0 minuta, što je bilo čak 5,5 sekundi brže od jutarnjeg najboljeg prolaska Evansa. Evans je ovog puta bio sporiji za četiri desetinke, a Ogier „tek“ 1,5 sekundu slabiji od Neuvillea. Izvrstan, četvrti u toj dugoj dionici bio je mladi Francuz Adrien Fourmaux, koji je uz svog suvozača Renauda Jamoula za upravljačem Ford Fieste WRC, na prethodnom brzincu, neposredno po startu iz Zagorskih Sela izletio, probušio gumu, nastavio, ali izgubio „velike“ dvije minute.

I tako, poslije tri jutarnja brzinca Evans i dalje u vodstvu, Ogier bilježi zaostatak od 3,9 sekundi, a Neuville 8,0 sekundi. Bilo je potpuno jasno da se o prvom pobjedniku prvog WRC rallya u Hrvatskoj, Croatia rallya, odlučuje na posljednjem 20.brzincu. Drugi i treći dan, najboljih osam svjetskih WRC vozača startalo je obrnutim slijedom od poretka prethodnog dana. Tako je prvo Irac Craig Breen u Hyundaiu zadao konkurentima izuzetno dobro vrijeme od 8:17,0 minuta, a ne čudi jer svi su praktično vozili na sve ili ništa, tim više jer posljednji brzinac u okviru WRC-a, još od 2011.godine, slovi kao ispit „power stage“ za čijih se pet najboljih vremena posebno nagrađuje bodovima od pet za najboljeg, do jedan za „najslabijeg“. Prvo Estonac Ott Tänak, od kojeg se u njegovu Hyundaiu na Croatia rallyu očekivalo i više, vozi 2,4 sekunde slabije, da bi Neuville, usprkos boljim prolaznim vremenima, u jednom trenutku gotovo „fulao“ smjer i izgubio moguće sekunde prestiža, bio je tek neznatno brži od Tänaka. Ostala su samo dvojica, dva automobila iz iste ergele, momčadski kolege, isti oni koji su prošle sezone odlučivali o svjetskom prvaku kratke i čudne, koronirane, WRC sezone 2020.godine.

Prvi starta Ogier i usprkos jednog kraćeg cik-cak plesa stazom na sredini dionice ciljem prolazi uz vrijeme 8:14,0 minuta. Bio je to znak da je sve u rukama Evansa i da će odlučivati desetinke. Više od 13 km prema Kumrovcu, najpoznatijem selu svijeta, kako ga od milja znaju zvati, a danas je to uistinu i bilo, barem u spoznaji svih oktanskih zaljubljenika na planeti Zemlji, Evans vozi izvrsno, da bi tek koju stotinu metara prije cilja lijevom stranom zahvatio uzvišenje izvan staze, izgubio sve što mu je bilo potrebno i te dragocjene sekunde bile su presudne. Ćeliju je „presjekao“ tek s četvrtim vremenom tog brzinca i znakovitih 4,5 sekunde slabijim od Ogiera. To je bio znak da je pobjednika presudilo šest desetinki sekunde i da je Sebastien Ogier ostvario svoju 51. WRC pobjedu, da će zlatnim slovima biti upisan u povijest svjetskog rallya, a posebno hrvatskog automobilističkog sporta.

OGIER PONOVNO U VODSTVU WRC-a

Nakon četiri dana, tri natjecateljska, vožnjom kroz tri županije središnje Hrvatske i Grad Zagreb, itinererom od 1.279,87 km, 20 brzinskih ispita na deset dionica ukupne duljine 300,32 km pobjednički šampanjac WRC Croatia rallya u Kumrovcu ispija francuska posada Sebastien Ogier-Julien Ingrassia iz momčadi Toyote za upravljačem Toxota Yaris WRC. Utrošeno vrijeme je 2:51:22,9 sati, drugi su bili Evans-Martin (Toyota) sa šest desetinki sekunde viška i treći na postolju Neuville-Wydaeghe (Hyundai) sa 8,1 sekundi više od prvih.

Ogier je ostvario devet najboljih vremena tijekom tri dana, Neuvillew pet, Evans tri, Japanac Katsuta dva i Tänak jedan.

U konkurenciji WRC najuspješniji je bio norveški tandem Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Citroen C3), dok su pobjedom u WRC3 slavili Poljaci Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Evo). Najuspješniji WRC Junior bio je Britanac Jon Armstrong uz suvozača Philip Halla u Ford Fiesti.

Od šest hrvatskih posada koliko ih je startalo u prvom hrvatskom WRC izdanju pet je u završnim rezulatskim listama. Među 56 posada najboljima su se u konačnici pokazali, 40.mjestom ukupno, Mateo Butorac i Marko Stiperski u Peugeotu 208 Rally 4.

Iz Hrvatske kao lider Svjetskog prvenstva, nakon tri bodovanja, odlazi Ogier sa 61 bodom, slijede Neuville 53, Evans 51, Tänak 40, Rovanperä 39 i Breen sa 24 boda.Prvenstvo se nastavlja u Portugalu 20.svibnja.

Ukupni poredak WRC Croatia rallya: 1.Ogier-Igrassia (Toyota) 2:51:22,9 sati, 2.Evans-Martin (Toyota) +0,6 sekundi, 3.Neuville-Wydaeghe (Hyundai) +8,1, 4. Tänak-Järveoja (Hyundai) +1:25,1 minuta, 5. Fourmaux-Jamoul (Ford) +3:09,7, 6. Katsuta-Barritt (Toyota) +3:31,8, 7.Greensmith-Patterson (Ford) +3:58,8, 8.Breen-Nagle (Hyundai) +4:28,2, 9.Ostberg-Eriksen (Citroen) +10:00,8, 10.Suninen-Marrkula (Ford) +10:29,3,...30.Peljhan-Čar (Slovenija,Škoda),...32.Novak-Cevc (Slovenija, Škoda), ...37.Premrl-Brešer (Toyota),...40.Butorac-Stiperski +50:34,3 minuta,...42.Siladić-Durak +53:40,0,...49.K.Ravenščak.D.Ravenščak +1:18:42,2, 50.M.Ravenščak-Tomašković +1:25:42,0,...55.Magličić-Nemak +2:03:50,9 sati.

Miroslav KRPAN

FOTO: Luka Stanzl/PIXSELL

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoWRC
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!